Misi Herbalife kini bermula

Assalamualaikum everybody


Soalan pertama, kenapa tibe2 hebalife. nak ikut si dia kah??
TAK. tapi sebab ni!!~ errgghh (kan dah cakap my mom yang introduce kat i dolu2)


oke. yesterday was my first day with Herbalife, after stopped using it for almost 2-3 months. Since today is my second day, no changes happen..yet~ yela. setakat satu hari, takkan tibe-tibe ade perubahan. itu tipu namanye.


Yesterday was a tiring day for me. pergi STS untuk newbie herbalife. lepa tu pergi melaka pulak hantar produk kat customer. fuuhh..


oh. about the STS..I thought it would be a boring session. ceramah bagai. but I was wrong. it was a sharing session. kat sane aku tengok sendiri testimoni yang sangat hebat. mulut aku macam, WHAT!! tak percaya sambil ternganga besar2.haha.


mane tak nye. bayangkan, ade sorang budak perempuan tu. baya2 aku macamtu. but very the ayu. lembut je cakap. and you know what. setiap kali dia buang air besar, dia akan pengsan dalam toilet. toilet rumah dia banyak kali kene tukar tombol pintu dalam usaha untuk menyelamatkan si gadis terbabit. gile tak! kritikal kot macam tu. aku pun terfikir lah mase tu. mesti malu kan masa orang nak keluarkan dia dari toilet. ;P  


so i was amaze by the result. after consuming Herbalife, she got her life back. best kan? congratez to dia lah kan.hehe. itu salah satu testimoni yang hebat pada aku. bukan sekadar berat badan, tapi dalaman jugak. dan kalau pergi sane, mcm2 cerita yang kite boleh dengar. cerita+semangat. u yang best tu. 


lagi satu aku tgk, orang2 herbalife ni macam hepi semacam tau. dirang sangat fun involve dengan herbalife. sangat ikhlas. sedangkan orang luar asek mengutuk herbalife je aku tengok . eh. bukan kawan2 ak. tapi aku ade buat research before i get into this herbalife thingy~hee.


dua faktor yang aku boleh nilai secara jujur:
1. they are not promoting Herbalife for money per se. (aku kan bekas promoter Gintell. so biasa tengok muka orang menipu ;p)
2. diorang sangat concern tentang kesihatan diri, family dan kawan2. (sediit pelik tapi tu la korang akan tengok. so kalau tak reti concern, baik jauhkan diri dari mereka.hee)


no wonder lah mereka memegang prinsip yang same. SERIOUS PRODUCT FOR SERIOUS PEOPLE. 


macam2 jenis orang tak serious ni.
1. ejek- mengejek. (type ni mana2 bisnes boleh jumpe. unless u datang daripada family businessman, mungkin jarang jumpe lah golongan macam ni)
2. percaya dan beli produk. 


oh yes. yang membeli pun boleh jadi tak serios. bila mane tau? bila dia tak ikut aturan dan jadual pemakanan yang ditetapkan. contohnye, beli hari ni, esok makan, lusa tak makan, bulan depan baru makan.suka2 hati dia je. pada orang herbalife, ini membazir namanya. membazir duit customer sebab beli tapi tak guna. bila tak guna, mane nak datang resultnya. 


dan of course, membazir masa dan air liur distributor.What i can see so far, distributors want to see your result. a testimony. not your money. ingat seronok ke jual barang mahal lepas tu kene bambu dengan customer sebab xd result. tp masalah berlaku bila kia sendiri yang tak ikut cara makan.kan? hehe.


dalam herbalife, semua orang ade aim. paling ramai, nak kurus lah. alhamdulillah result mengejotkan lah. 


ni upline aku. kak ika dan abang rudi. bangga kan??wahaha

meh tengok yang ni. ni yang paling aku suke..BOB~
150 kg!!!

AFTER
-
-
-
-
-

tadaaaaa!!!~

hebat!! tahniah2~

 tapi aku tanak jadi kurus. nak gemuk pun..er.tanak lah sangat. cuma mahu kembali menjadi normal. hee. nak jadi macam ni, insyaAllah~


yang ni pun upline aku gak. nak jadi macam abang ijan sebab GAIN WEIGHT!! hiihi


dan macam ni. ade agama. ada rupa. ada harta. 

Amalina Peter. 22 tahun tapi dah qualified ke Gold Cost. income tak payah cerita lah kan..fuhh~
very-the-inspiring-lah


seronok sangat bila selalu besama dengan orang berjaya dan bersemangat seperti mereka. 
tapi kalau selalu bersama, attitude sendiri tak ubah pun tak kemana. yang penting, kene ikhlas kan diri. buat kerja kite sebagai hamba. jangan buat kerja Tuhan. do your best. Let Allah do the rest :)


Ina Zarina
^_^ 














0 comments: