Wahai lelaki2 gagah dan perempuan2 cantik sekalian! Kemari kamoo!



ini kisah lelaki gagah dan perempuan cantik.

kegagahan lelaki bukan terletak pada jambu-nya dia, sasa-nya dia, gagah-nya dia, handsome-nya dia. lelaki gagah ialah :
  • lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan.
  • lelaki yang sedia menerima segala teguran.
  • lelaki yang memberi madu setelah menerima racun.
  • lelaki yang tenang dan lapang dada.
  • lelaki yang berbaik sangka.
  • lelaki yang tak pernah putus asa.
kegagahan lelaki terletak pada kemuliaan hati. seluruh kegagahan yang ada pada Nabi Muhammad, adalah kegagahan sempurna seorang lelaki.

******

dan dimanakah kecantikan seorang wanita??

kecantikan seorang wanita bukan terletak pada mancung hidungnya, menawan matanya, mungil bibirnya, melentik badannya. perempuan cantik ialah ;
  • perempuan yang tabah menerima sebuah kehilangan.
  • perempuan yang tak takut pada kemiskinan.
  • perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.
  • perempuan yang tidak meminta-minta untuk dipenuhi segala keinginan.
kecantikan seorang perempuan adalah pada keteguhan iman. seluruh kecantikan yang ada pada Khadijah adalah kecantikan sempurna bagi seorang perempuan.

********

okay, entri ni aku copy paste dari facebook. amacam?? kau nak jadi lelaki gagah tak?? aku nak jadi perempuan cantik. kalau kau jadi lelaki gagah, aku jadi perempuan cantik. okay?? kau memang tak boleh nak jadi segagah dan sesempurna Nabi Muhammad, sebab aku pun tak expect yang aku akan jadi secantik Siti Khadijah. got it?? okay, good boy.
(:

p/s: entry nie aku sgt2 copy.malas nak fikir banyak2 kerana tertekan dgn lelaki gagah.heyh!
eceh.tak2.

ok lah.tata~
^_^


ha!jangan tengok lame2!
akan tiba masanya utuk anda semua ye~
sabaq n0o..
>_<


0 comments: