Matang

Assalamualaikum

Semalam, aku menangis the whole nite
Bila aku tengah sedih, aku tak tahu la nak bercerita kat sapa. So aku macam biasa lah nak menulis belog nieh..
Title belom ade. (Selalunya aku tulis title post last sekali)
Tapi karangan perenggan pertama dah hampir siap lah.

Masalah utama aku ada satu je semalam..aku dok pikir sangat sal problem tu, aku menangis..pastu datang pulak problem kedua, aku pun menags lagi..then datang pulak problem ketiga..dan keempat..kelima..dan seterusnya. Lame-lame, otak aku jam sebentar ye semalam.haha.

Finally, tak jadi pon post entry semalam. Aku just ade satu conclusion, "kau nie yang bermasalah zarina!". So,ku terus log out blog, dan bukak FB, chatting dengan kawan2 aku kat situ. Sedikit sebanyak dapatla aku lupakan masalah2 tu. Kesannya pe tau tak? sampai hari ni, aku lupa dah apa sebenarnya masalah aku semalam.not a thing!!hahaha.

Hari ni pulak, aku di datangkan dengan sesuatu yang lebih gempak okeh~
Bukan sekadar masalah biasa, tetapi ujian yang agak besar untuk aku..and the worst thing is..aku dah gagal memikul ujian tersebut! Memang aku menangis terok lah hari ni. Tersedu2 mcm budak kecik. Dan aku telah meninggalkan rumah. Nasib baik tak kene langgar lori. (okeh part nie jangan tanya lebih2)

Masa di uji tu, korang faham2 je lah.darah muda. Tap bila dah duduk2 nie, baca blog sana sini, tengok hidup orang lain. attitude dan ragam yang pelbagai, aku mula terfikir (baru lah nak rasional kan), aku belum matang.sangat tak matang.Betul la mama cakap. Sebab tu semua sayang Akmal lebih.kan?(okeh.dah nak nangis.diam2!huhu)

Bila aku ada masalah, aku baru perasan yang aku ni suka lari dari masalah.

Bila ada masalah kawan2 tanak layan aku?okey fine.aku blah~aku lari duduk dengan si A.A tanak layan?okeyh.aku lepak dgn si B. Macam tu rupanya aku

Bila aku ada masalah dgn family, em, asuka sangat menjawab.
pastu, lari dari rumah.(?)

Bila ada masalah kat tempat kerja, okey, I'm quite!

Malam nie (after sudah sesikit rasional), aku terfikir, takkan hari2 aku nak layan masalah. Buat tak tahu sudah. Kenapa nak terasa dgn kawan2? tade keje ke nak terasa2?~Family pulak, diam2 sudah.sabar je la. Kerja??tak2.yang ni tak boleh sabar.penat la weh.haha. Tapi tentang kejadian hari nie, aku memang masih bersedih. Sebab berkaitan dgn orang paling penting dalam hidup. Dan aku masih rasa semua orang tak sayang aku. hurm. Tapi kene faham la ina, tak salah dia nak tegur walaupun cara dia seolah2 menghina kita.I should bare with it. Aku dah meWORSTkan keadaan ini tadi~haih..=,="

Baik lah.Ini je untuk kali ni.
Pendek tapi bermakna untuk peringatan aku.

Jadilah Insan yang Matang ye Ina Zarina
Dan Hargailah Diri Sendiri.
^.^

p/s: tadi aku timbang herbalife tau. Usia badan aku 14 tahun je weh.Muda kan??hehe.tapi orang power HL kata kurang bagus nie. Erm, patotlah aku tak matang sangat kan??14 kowt~agak2 lah nak matang pown..wehehehe

p/s 2: and thanks a lot to kamu bertiga tadi. Best lepak ngan korang.hee.dan thanx jugak buat Amalina Peter. rasa termotivasi. sebab dia banyak tulis macam ni: PUJUK ALLAH. TANYA ALLAH. dia buat aku perasan, i lost the whole world because i lost HIM.huhu.btw, thanx to all of you babes~hee..

saye sayang diri saye
saye sayang kamu semua
INA ZARINA

hee~



0 comments: